avui he tornat a pensar en tu... un coktail de conflictes interns amb el teu silenci com a compás de tres temps.he de confesar-te que em fa por veure si la partitura arriba al seu final i torna el fang. et veuré amb els ulls clucs, per si em cal tornar al record per sostenir la fe.
"STÖKOLM, no es una mirada hacia atrás con ira. Nuestra mirada es hacia dentro. Y des del miedo.The New Look Back In Anger podría ser la historia de un secuestro en serie. Lo sufres tú, lo sufres tú y lo sufres tú." marc.martinez.
Després de SUPER-RAWAL i LE MANI FORTI, arriba un nou projecte dirigit per Marc Martínez: STÖKOLM. L'obra està basada en The Look Back in Anger, el títol més reconegut del dramaturg i guionista John Osborne. El text adaptat per Marc Martínez i Miguel Casamayor perfila les vivències de Jimmy, Alison, Cliff i Helena, interpretats per Andrés Herrera, Rosa Boladeras, Cristina Gàmiz i Juan Carlos Vellido.
encara no està tot dit, deixa que agafi alè, encara li queden forces per al combat final. Al ring estan sols, fúria i ràbia la seva última carta, sota la màniga, no vol perdre, potser es fa enrere, demà ho decidirà. però les cordes amb el pas dels segons poden ofegar-te.
Títol: Sota la pell Grup: Gerard Quintana Disc: Senyals de fum Any: 2003
Puja el cel, despulla el blau, mira la llum com va caient. Sota la pell, el teu somriure enrampa, dins dels teus ulls vull perdre'm. No vull tornar més, fa massa fred, podria ser tan fàcil si tu vols, podria ser senzill, només amor. Podríem ser un de sol però ser tots dos, al mateix temps. Obrint de bat a bat el cor, lliga'm amb un son ben dolç, abriga't fort amb el meu cos, la nit s'encen, un mar profund m'abraça, la teva pell és el meu cel. Jo el sol rogent, de mitjanit. Podríem ser tan fràgils sense amor, podríem ser dos nàufrags en un got. Podríem ser tots dos però ser tu i jo, al mateix temps. Vivint només una il-lusió, diga'm tots els teus secrets, i els misteris de l'univers. Te'ls guardaré. Diga'm com tornar a casa, dóna'm la clau que he estat buscant, tot aquest temps, diga'm on ets, podria ser tan màgic si tu vols, podria ser el destí vessant tresors, podríem ser tu i jo però ser un de sol, al mateix temps, obrint de bat a bat el món, sense cap por, com un transparent mirall de foc, sense dolor, un camí que sempre et du a algun lloc, un mar d'amor, una flor que s'obre a poc a poc. Potser només una il-lusió.
una silla vacia y TU, que ni apareces a contraluz, apaga el color de la habitación. no hay matices alrededor, solo voces, que gritan y absorven tu andar. preguntas que duermen en dudas que eclipsan miradas que suenan a TI. Sigues buscando un indicio que guie tus miedos a lazos lejanos con aroma a café.
nova formació d'agent d'igualtat en l'àmbit local...universitat rovira i virgili... abril-octubre...dedicat a les poques neurones que em queden adormides...
sofrito...de verano...cerca de la playa...con aroma de siesta y cine mudo. des de la ciudad, paso las horas muertas guisando, buscando el bocado más gustoso, el único consuelo, mientras espero el calor.
et penso en blau i m’ofego en records que només es conjuguen en passat. s’esmicolen els instants en les mans que apreto amb força, resistint l’oblit que em lliga, amb cordes fermes, a cada alè de tu.
et sento i et perdo tan fràgilment que m’espanta el buit que em queda, quan desperto i ja no sonen els teus cabells.
et busco en la immensitat del pou de sal on descanses però els límits se m’escapen i ja no se dibuixar-te
Et toco entre ombres que deformen el teu perfil, mentre s’allunyen els instants tancats en un mes de juny.
et respiro paraules, que vaig regalar-te i s’han fos, adormides en instants de lluna que fan soroll al trencar-se.
et deixaré les finestres tancades al capvespre per retenir la nostàlgia entre els dits, però la càlida delicadesa de la terra humida i la seva olor, no em duran prop de tu.
Veig caure la tarda, el teu record calla, les hombres de casa, perfils de dolor, m'ataquen el cos. Respiro en l'aire, l'hivern que s'acaba, la nit delicada, deixa en el meu cor deliris d'amor.
sau
http://www.tv3.cat/videos/1029769
jueves, 12 de febrero de 2009
PRÍNCIPE DE AQUITANIA, EN SU TORRE ABOLIDA
Una clara conciencia de lo que ha perdido, es lo que le consuela. Se levanta cada mañana a fallecer, discurre por estancias en donde sórdamente duele el tiempo que se detuvo, la herida mal cerrada. Dura en ningún lugar este otro mundo, y vuelve por la noche en las paradas del sueño fatigoso... Reino suyo dorado, cuántas veces por él pregunta en la mitad del día, con el temor de olvidar algo! Las horas, largo viaje desabrido. La historia es un instante preferido, un tesoro en imágenes, que él guarda para su necesaria consulta con la muerte. Y el final de la historia es esta pausa.
ha aparecido la letra de esta imagen. sin buscarla. Voy hurgando pa’ ver que llevo sin olvidar destino y pasaje, origen y documentos. Me voy a un horizonte tan difuso y tan incierto que mejor me llevo el norte en una brújula que me invento la palabra con el acento, calma en el paso y ansia de abrazo y la arenga del ser querido que me despide y que me acompaña: “metele chango, metele fuerza y maña”.
Mañanitas de sol de enero, luna y lucero canto y mirada y llanto con su silencio. El mate y la palmada amiga y franca, la guitarra y el asado llevo un lastre de cariño por todos lados y el dolor del error pasado, el daño que hei hecho viaja en el pecho. Pa’ tratar de matar los miedos me llevo encima un poco ‘e prudencia y para sobrellevar la ausencia, la paciencia y nada más.
Cotidianos que pierdo al paso y desgarrándome en pedazos me voy entero. Y ya te estaré encontrando, no sé dónde y no sé cuándo y mientras tanto largo esta copla para que agite un poco el vacío y que te abrace en el nombre mío si no estoy más.
EQUIPAJE | Juan Quintero
Del disco El matecito de las siete (2003) Luna Monti | Juan Quintero
Bailas? A trompicones, a ciegas, rígidamente nos bailamos la mirada.Como dos desconocidos en medio de la plaza de un pueblo muy pequeño. Medio inertes, conservamos el respirar. Yo con mis ropas de sábado y tu con las canciones en la piel.
fotogradia de :anna caballero
sábado, 24 de enero de 2009
"Quan no hi ets et busco i no trobo el camí que intenta apropar-me una mica més a tu"
Glaucs
martes, 20 de enero de 2009
(...)Soy luna enamorada que obedece al lobo que le aúlla en ambas caras
a que piso vas? (me parecíó escuchar) ella levantó la cabeza, medio ausente, y su respuesta fue un simple guiño, un poco rancio (para mi gusto) él agacha la cabeza y susurra, murmura, gesticula, demasiado exagerado (para mi gusto) se abren las puertas estupida estupido a la vez, antes de salir, demasiado grosero (para mi gusto)
juny 2008- gener 2009 calle levante, rambla camarón... una porta a mig tancar que es resisteix. no se sap per on s'obra n'hi que s'amaga a banda i banda. final d'un camí, o millor, punt i seguit comença un nou projecte, un nou repte, un tornar a buscar la sortida en un mapa que a estones no he dibuixat i se m'escapa. Torno al laberint de les tragèdies i eufòries, de les victories i derrotes, dels extrems.
cuando lluevan margaritas dejaremos que inunden nuestra ciudad apagaremos los sueños a medias para poderlas respirar andaremos, descalzos, bailando bajo su luz
Mireu-me bé: sóc l'altre. Coix de dos peus, sorrut i solitari. No vinc d'enlloc i escric per sobreviure. Desfaig camins perquè no sé dreceres. Reprenc costums. Si ara pogués, jauria pels marges clars amb noies de pell fosca. Però he crescut i algú m'ha omplert de vidres tota la sang. Mireu-me bé: coixejo. No tinc sinó la veu que em representa. Adollo mots i els mots em purifiquen.
Emergiré de mi mateix el dia que un vent terral m'eixugui els ulls. Són altes les espases de foc d'aquesta lluita que em serva dret contra la por i el somni.
Mireu-me bé mireu-me bé, sóc l'altre
Miquel Martí i Pol
Recull els trossos esmicolats, sota els teus peus descalços, d'quell mirall que durant mil llunes vas intentar recomposar. Palpa l'essència d'aquell reflex que entre llums feien els teus rissos de mel i mira't les mans. estreny les ombres que com a fantasmes et treuen el son i obre't camí. Busca una escletxa, deixa't anar. Torna't a mirar, encara ets tu.
La realidad actual El reciente estudio Población gitana y empleo editado por la Fundación Secretariado Gitano destaca la potencialidad de la población gitana en el mercado laboral. Los gitanos son una gran fuerza de trabajo, que está apostando por la formación:
La población gitana se incorpora en edades más tempranas al mercado de trabajo que el resto de la población y tiene una vida laboral más prolongada. Un 51% de las personas gitanas ocupadas son asalariadas, frente a un 81,6% del conjunto de la población española. La precariedad es habitual entre la población gitana. La tasa de temporalidad es del 70,9% en la población gitana, frente al 30,9% del conjunto de la población española.
Part 1 Voldria ser una cançó d’aquelles que s’escolta a les mitges tardes dels diumenges absents. D’aquelles que t’acaronen en les nits de desembre just abans de que la lluna et convidi a somiar i cantorreges en moments quotidians. No seria massa llarga, una mica dolça i de veu baixa. Diria molt i poc de mi (com a mi m’agrada) i en algun moment parlaria de gent que he estimat. Els primers acords serien de sal, de sol i de suc de taronja. Durant alguns segons faria que oblidessis tot el que t’envolta i somriuries sense saber ben bé per que. Apareixeria sense avisar fent un tallat, tirant la brossa, conduint, a la dutxa, fent el llit, quan menges iogurt, una maduixa, una galeta i un bombó. Hi hauria èpoques en les que m’oblidaries però continuaria sent part de tu, com l’ombra que deixen enrere les teves passes, com la teva pell juga amb els llençols al novembre.
La nit és un viatge llarg, però jo t´estaré esperant.
Sau
Felicitats, bonica. 25 anys, 300 mesos, 9000 dies, amb tu.
jueves, 13 de noviembre de 2008
Aquest cap de setmana he vist la tardor. La seva roba tan marró... els seus ulls de mel, els seus cabells de fulles taronges. Ballava al so del vent i jo m'ho mirava des del cotxe, mig absent i somrient.
Enmig d'aquest paisatge, tu. Amb sorpresa i gràcia, arribes. en l'ambient aquella emoció... com la nit de reis... eclipsa la son dels nens. olor de brases, fusta nova i humida fa caliu. Conversa, rialles i un altre cop tu, tan plena de llum.